Zadania wychowawczo – opiekuńcze
UWAGA TYGRYSKI!
Drodzy Rodzice, kochane Dzieci
w czasie kiedy nasze przedszkole będzie zamknięte będę proponować dzieciom zadania, ćwiczenia i zabawy do wykonania w domu. Proszę rodziców o pomoc w ich wykonywaniu. Proponuję nagradzanie dzieci sercem czerwonym. Naklejajcie je na kartonie i po powrocie do przedszkola pochwalicie się swoimi osiągnięciami. Mam nadzieję, że moje propozycje umilą czas spędzany w domu, pozwolą na powtórzenie umiejętności już nabytych i na zdobycie nowych.
26.06.2020
Plakat „Co robić, by dziecko mówiło pięknie.”
co robic by dziecko mówiło pieknie.
25.06.2020
Plakat logopedyczny „Zabawy buzi i języka dla każdego smyka.”
zabawy buzi i języka dla każdego smyka
24.06.2020
język angielski
Plakat „Kamienie milowe rozwoju mowy dziecka od 0 do 6 roku życia.”
kamienie milowe rozwoju mowy dziecka
23.06.2020
Gra planszowa.Pomoc w wywołaniu prawidłowej wibracji głoski „r.”
22.06.2020
Religia
gimnastyka artykulacyjna z myszkami
19.06.2020
Karty-rymowanki ćwiczenia artykulacyjne.
18.06.2020
Plakat dotyczący jąkania.
17.06.2020
Plakat „Chcę, aby moje dziecko poprawnie mówiło głoskę „r.”
16.06.2020
Przesyłam link do filmu, który prezentuje ćwiczenia, które należy wykonywać, by wywołać głoskę „r”
https://youtu.be/KRout5ZqCYYn
15.06.2020
Religia
ćwiczenia artykulacyjne-smerfy
12.06.2020
Ćwiczenia czubka języka.
Karty do gry w memory. Należy przygotować pary takich samych kart przedstawiających ufoludki. Zakrywamy wszystkie karty, jedna osoba odwraca wybraną kartę, powtarza tekst ufoludka, następnie odkrywa druga kartę i powtarza zapisane sylaby. Gdy karty są inne zakrywamy je i druga osoba odkrywa kartoniki, postępuje analogicznie. Gdy karty są takie same gracz zabiera parę i odkłada.
karty-do-gry-R-cw-przygotowawcze-UFO
10.06.2020
Utrwalenie głoski „rz” w wyrazach, ćwiczenie spostrzegawczości.
„Czego brakuje” dziecko porównuje dwa rzędy obrazków, nazywa je, po czym określa, który obrazek nie występuje dwa razy.
09.06.2020
Utrwalenie głoski „r” w mowie narracyjnej.
„Bajka logopedyczna o tym, jak Bronka i Krysia uratowały Królestwo Kolorowe.”
Dorosły czyta dziecku tekst bajki, następnie dziecko opowiada zdarzenia, które zapamiętało.
Materiały do pracy zdalnej z języka angielskiego :
08.06.2020
Gra planszowa „Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego.”
gra planszowa ćwiczenia artykulacyjne
Religia
05.06.2020
Gra -utrwalenie głoski „r”
angry birds utrwalenie głoski r
04.06.2020
Gra logopedyczna utrwalenie głoski „rz” w wyrazach i związkach wyrazowych.
03.06.2020
plakat
Jak zmotywować dziecko do ćwiczeń logopedycznych.
02.06.2020
Gra logopedyczna, przygotowująca czubek języka do wibracji.
01.06.2020
Ćwiczenia przygotowujące do wywołania głoski
„r”
Film YouTube
https://youtu.be/Ds-Mz1gMfu4
Religia
29.05.2020
Bajeczki logopedyczne o Misiu.
28.05.2020
Logopedia w kuchni. Praktyczne pomysły jak zorganizować w domu atrakcyjne dla dzieci ćwiczenia oddechowe i słuchowe.
27.05.2020
Ćwiczenia słuchowe, rozpoznawanie odgłosów wydawanych przez instrumenty.
Zgadnij, co to za dźwięk.
Jazzowianki.
https://youtu.be/QazLc_9fNIQ
język angielski
1) https://www.youtube.com/watch?v=eb53_Kdc1XI Toy Song – Educational Children Song – Learning English for Kids2) https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew How’s The Weather? | Super Simple Songs
26.05.2020
Ćwiczenia artykulacyjne i oddechowe z wykorzystaniem obrazków.
25.05.2020
Ćwiczenia artykulacyjne, oddechowe, utrwalenie głosek sz, rz, cz, dż.
Film YouTube
https://youtu.be/bCJgqnAWyxI
22.05.2020
Religia
21.05.2020
Utrwalenie głoski „ż”, ćwiczenie analizy głoskowej.
Kolorowanie obrazków w których nazwach zawarta jest głoska „ż”
20.05.2020
utrwalenie głoski sz w wyrazach
19.05.2020
Jak wywołać głoskę r ćwiczenia
język angielski
1) https://youtu.be/GR2o6k8aPlI Baby shark2) https://youtu.be/666UZRBO5q8 My teddy bear—————————————————————————————————————————18.05.2020
15.05.2020
14.05.2020
Zadanie logiczne dla dzieci ćwiczących prawidłową wymowę głoski sz w zdaniach. Polega na odnalezieniu i dopasowaniu obrazków łączących w sobie elementy zawarte w pionowych i poziomych liniach tabeli. Dodatkowo, zadaniem dziecka, jest wypowiedzenie za każdym razem zdania opisującego wybraną ilustrację.
W zadaniu zostały użyte następujące obrazki: szyszka, kasztan, gruszki, szop, mysz, jeż w wygłosie głoska ż ulega ubezdźwięcznieniu . Wszystkie nazwy zawierają głoskę sz oraz nie zawierają głosek opozycyjnych.
Obrazki z dolnej tabeli należy wyciąć i dopasować do górnej tabeli. Za każdym razem, gdy dziecko kładzie obrazek we właściwym miejscu, musi wypowiedzieć zdanie opisujące go, np.: Mysz ma szyszkę.
Dla utrudnienia jeden z przedmiotów jest w liczbie mnogiej, więc zadanie to również ćwiczenie gramatyczne.
Pozdrawiam
wskazówki do ćwiczeń logopedycznych
tablica_motywacyjna_chlop_wklek
łączenie-cech-głoska-sz-domologo.pl_
13.05.2020
12.05.2020
Cele ćwiczenia:
Wydłużenie fazy wydechowej, różnicowanie fazy wdechowej i wydechowej.
Wzmocnienie mięśnia okrężnego ust.
Dmuchana rękawiczka.
Potrzebne są: cienkie gumowe rękawiczki, plastikowy kubeczek i słomka.
Na rękawiczce dziecko może narysować markerem uśmiechniętą buzię, ulubione zwierzę czy postać z bajki.
Instrukcja jak wykonać pomoc do ćwiczeń i jak ćwiczyć znajduje się na stronie.
https://www.youtube.com/watch?v=IIEAtptbMVU.
11.05.2020
Ćwiczenia oddechowe, artykulacyjne.
Bajeczka logopedyczna „Przygody Języczka Wędrowniczka.”
Religia
08.05.2020
język angielski
1) https://youtu.be/GR2o6k8aPlI Baby shark2) https://youtu.be/666UZRBO5q8 My teddy bear
07.05.2020
Podróż po Polsce prezentacja (1)
Ustawienie artykulatorów do poprawnej realizacji głosek szeregu syczącego.
Logopedyczna zakładka-instrukcja wymowy głosek syczących.
Logopedyczna-zakładka-instrukcja-wymowy-syczące
06.05.2020
Utrwalenie głoski „r” w wyrazach.
Gra kółko i krzyżyk
05.05.2020
Religia
04.05.2020
Link do gier interaktywnych
https://wordwall.net/pl-pl/community/logopedia
Na podanej stronie można znaleźć gry logopedyczne, utrwalające różne głoski. Gry z ćwiczeniami artykulacyjnymi i oddechowymi.
30.04.2020
Utrwalenie głoski „r” w wyrazach
Gra planszowa-utrwalenie głoski „r”
29.04.2020
Ćwiczenia analizy i syntezy głoskowej, utrwalenie głoski „sz”, ćwiczenia percepcji wzrokowej.
Karta pracy „Poszukiwacze głoski sz.” Zadaniem dziecka jest odnalezienie i pokolorowanie wszystkich przedmiotów, których nazwy zawierają głoskę „sz”. Należy również pokolorować wszystkie litery „sz” zapisane na obrazku.
28.04.2020
Ustawienie artykulatorów do poprawnej realizacji głoski „sz”
Realizacja głoski „sz”-rysunek
27.04.2020
Religia
Język angielski
Ćwiczenia artykulacyjne
Zabawy artykulacyjne przygotowujące do wywołania głoski r
24.04.2020
Ćwiczenia artykulacyjne.
Słodka gimnastyka buzi i języka
23.04.2020
Sposób artykulacji głoski rz
Jak powstaje głoska rz-rysunek
22.04.2020
Ćwiczenia analizy słuchowej, utrwalenie głoski „r”
Kolorowanka z głoską „r” karta pracy. Zadaniem dziecka jest znalezienie i pokolorowanie wszystkich obrazków, w których nazwach zawarta jest głoska „r”.
21.04.2020
20.04.2020
Ćwiczenia artykulacyjne
Gra doskonalenie drobnych ruchów języka w celu wywołania głoski „r”
Wiosenna gimnastyka buzi i języka
religia
17.04.2020
Religia
16.04.2020
Ćwiczenia słuchowe, analiza i synteza sylabowa słów
https://youtu.be/wacu2V99LS4
A teraz coś z języka angielskiego
15.04.2020
Ćwiczenia artykulacyjne
Literkowa gimnastyka buzi i języka 2 części.
gimnastyka buzi i języka litery cz 1
gimnastyka buzi i języka litery
14.04.2020
Ćwiczenia oddechowe. Utrwalenie głoski „sz.”
10.04.2020
09.04.2020
08.04.2020
07.04.2020
06.04.2020
ćwiczenia oddechowe
https://youtu.be/Fv1oCvW31hk
03.04.2020
Materiały z religii
Materiały z języka angielskiego
02.04.2020
Ćwiczenia artykulacyjne i oddechowe.
„Żabi Piotruś-karty”
01.04.2020
A to nasza piosenka o pisankach. Słowa znajdziecie w zakładce- piosenki i wierszyki.
https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4
31.03.2020
30.03.2020 r
Propozycja zajęć z religii
Wiosenna gimnastyka buzi i języka
27.03.2020 r
Przesyłam wam piosenkę o tematyce wiosennej. Z pomocą mamy nauczcie się codziennie jednej zwrotki.
Słowa są na stronie przedszkola w zakładce – „Piosenka i wiersz”. Liczę na koncert pod koniec tygodnia. Pozdrawiam.
Posłuchajcie wiersza Bożeny Głodkowskiej Wiosna i moda.(Proszę dorosłych o przeczytanie dziecku).
Pod koniec zimy wiosna wyjęła żurnali stosik,
W co mam się ubrać – dumała, co w tym sezonie się nosi?
Założyć sukienkę w kropki, a może golf no i spodnie?
Co wybrać by być na czasie i nie wyglądać niemodnie?
Torebkę wziąć czy koszyczek, na szyję apaszkę cienką,
Na głowę kapelusz z piórkiem, czy lepiej beret z antenką?
W tym czasie – gdzież ta wiosna? Pytali wszyscy wokół.
Zaspała? Zapomniała? Nie będzie jej w tym roku?
I przyszła w zielonych rajstopach, w powiewnej złocistej sukience
I miała wianej z pierwiosnków, a w ręce trzymała kaczeńce.
Pachniała jak sklep z perfumami – wszak była calutka w kwiatach,
Sypała płatkami jak deszczem – i tak już zostało do lata.
Porozmawiajcie z dorosłym na temat treści wiersza:
Pytania pomocnicze:
– Jaki problem miała wiosna,
– W co postanowiła się ubrać,
– Jak wyglądała.
Wykonajcie ćwiczenie – karta pracy cz. 3 s. 52,53
W wolnej chwili wykonajcie obrazek do wysłuchanego wiersza dowolną techniką. Zróbcie zdjęcie i pochwalcie się innym dzieciom. Życzę dobrej zabawy. Pozdrawiam.(Zdjęcia wysyłajcie przez Messenger).
Ponieważ nie wszyscy rodzice mogli odebrać z przedszkola karty pracy dla dzieci, przesyłam je w formie do wydruku. Pozdrawiam.
Nadeszła wiosna. Moja propozycja na dziś to założenie zielonego ogródka. Poprosić mamę o pomoc. Możecie posiać rzeżuchę, fasolkę w doniczce,cebulę z której wyrośnie szczypior. Życzę wam fajnej zabawy,podzielcie się że mną pomysłami, wysyłajcie zdjęcia. Do zobaczenia. Oto mój zielony ogródek.
Siostra zakonna przesyła Wam WIADOMOŚĆ!
A teraz coś z języka angielskiego!
One Little Finger-Super Simple Songs
Finger Family-Super Simple Songs
Pozdrawiam
Beata Markiewicz
Mieszkańcy łąki
Piosenka do nauki
https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY
Dziś zadania matematyczne: powtarzajcie z rodzicami nazwy cyfr 1 – 5, dni tygodnia, pór roku, miesięcy (na zakładce z wierszem jest tekst wiersza o dniach miesiąca, powtarzajcie go a ułatwi wam zapamiętanie tych nazw). Zwrotki o kolejnych miesiącach będę wstawiać na bieżąco. Przesyłam również kartę pracy z zakresu kodowania – uwielbiacie takie zadania, życzę powodzenia.
Pozdrawiam Małgorzata Cebula
Ćwiczenia logopedyczne z wykorzystaniem produktów spożywczych
Ćwiczenia oddechowe
ćwiczenia logopedyczne
https://youtu.be/z9DFka-vvpA– Bajka dla dzieci, które nie mówią głoski „sz”
https://youtu.be/EDraMiZB8GI ćwiczenia głoska „r”
Terapia logopedyczna to proces na końcu którego znajduje się etap utrwalenia poprawnej realizacji głoski.
Na stronie www.domologo.pl z lewej strony ekranu w poszczególnych kategoriach znajdują się ciekawe propozycje np.gier planszowych, które można wydrukować i wykorzystać, by utrwalić głoski.
Zachęcam do skorzystania z komputerowych gier logopedycznych, które znajdują się na stronie www.mimowa.pl . Korzystanie z nich jest bezpłatne. Z pewnością taka forma ćwiczeń będzie dla dziecka atrakcyjna.
Ćwiczenia artykulacyjne, utrwalenie samogłosek
Film youtube
Kolejny film
Bajeczka logopedyczna głoska „r”
Ćwiczenia
artykulacyjne (bajeczka logopedyczna) głoska „r”
https://youtu.be/T3-LAPNQ_2Q
Zadania opiekuńczo – wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc marzec:
- Zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi
- Rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej słów o prostej budowie fonetycznej.
- Rysowanie rysunków po śladach.
- Pisanie wzorów literopodobnych po śladach i samodzielnie.
- Zwracanie uwagi dzieci na nienawiązywanie kontaktów z obcymi osobami.
- Poznanie zachowania się wybranych zwierząt naszych pól i lasów.
- Poznanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia.
- Poznawanie oznak wiosny: nazywanie mieszańców łąki, pierwszych wiosennych kwiatów.
- Zintegrowanie się dzieci podczas powitania wiosny.
Zadania opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne na styczeń
- utrwalenie znajomości charakterystycznych zjawisk towarzyszących zimie;
- uświadomienie dzieciom konieczności dokarmiania ptaków zimą, poznanie sposobów dokarmiania ptaków i zwierząt;
- wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną poprzez kultywowanie obchodów Dnia Babci i Dnia Dziadka;
- kształtowanie nawyków bezpiecznej zabawy na śniegu;
- rozwijanie kreatywności dzieci poprzez podejmowanie działań ruchowych, językowych, plastycznych, muzycznych i teatralnych;
Zadania wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc grudzień:
- Wdrażanie do opieki nad zwierzętami, regularne dokarmianie zwierząt i ptaków.
- Kształtowanie przywiązania do tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia.
- Poznawanie historii powstania węgla kamiennego, jego właściwości.
- Poznanie wybranych zwierząt (dinozaury) i roślin występujących w czasach prehistorycznych.
- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą, zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w szacie zimowej.
Zadania opiekuńczo – wychowawczo – dydaktyczne na listopad
- kształtowanie poczucia przynależności narodowej,
- poznanie zwyczajów zwierząt hodowanych w domu,
- poznanie wiadomości o wybranych urządzeniach elektrycznych pod hasłem „Od łuczywa do żarówki”,
- uświadomienie dzieciom ich praw i obowiązków,
- zachęcanie dzieci do dbania o czystość, właściwe odżywianie, zdrowy styl życia i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.
Zadania opiekuńczo – wychowawczo – dydaktyczne na październik
- Poznanie oznak nowej pory roku – jesieni,
- Zapoznanie ze środowiskami przyrodniczymi :lasem, parkiem, ogrodem, sadem,
- Zapoznanie z figurami geometrycznymi: kwadratem, prostokątem,
- Poznanie sposobów przygotowania się zwierząt do zimy,
- Poznanie właściwości fizycznych gliny i piasku,
- Poznanie pogody, która jest późną jesienią.
Zadania opiekuńczo- wychowawczo -dydaktyczne na wrzesień
- przydzielenie znaczków indywidualnych i nauka ich rozpoznawania;
- umiejętne wykonywanie czynności samoobsługowych: ubieranie, mycie się, korzystanie z toalety;
- przypomnienie umiejętności kulturalnego spożywania posiłków – właściwe posługiwanie się sztućcami i kubkiem;
- przestrzeganie umów dotyczących korzystania ze wspólnych zabawek;
- rozumienie, że inni mają takie same potrzeby, jak ja: uczestnictwo w zabawie, korzystanie z zabawek;
- uczenie się używania zwrotów grzecznościowych – dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam;
- nabywanie umiejętności kolejnego wypowiadania się podczas rozmów z całą grupą, uczenie się słuchania swoich kolegów;
- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i zakazu poruszania się po drogach bez opieki dorosłych;
- wprowadzenie kolorów sygnalizacji świetlnej i ich znaczenia w ruchu drogowym (czerwony, żółty, zielony);
- rozpoznawanie i nazywanie najczęściej spotykanych owoców z jesiennych zbiorów, jako źródła witamin;