Zadania wychowawczo – opiekuńcze

UWAGA TYGRYSKI!

Drodzy Rodzice, kochane Dzieci

w czasie kiedy nasze przedszkole będzie zamknięte będę proponować dzieciom zadania, ćwiczenia i zabawy do wykonania w domu. Proszę rodziców o pomoc w ich wykonywaniu. Proponuję nagradzanie dzieci sercem czerwonym. Naklejajcie je na kartonie i po powrocie do przedszkola pochwalicie się swoimi osiągnięciami. Mam nadzieję, że moje propozycje umilą czas spędzany w domu, pozwolą na powtórzenie umiejętności już nabytych i na zdobycie nowych.

26.06.2020

Zajęcia 26.06

Plakat „Co robić, by dziecko mówiło pięknie.”

co robic by dziecko mówiło pieknie.


25.06.2020

Zajęcia 25.06

Plakat logopedyczny „Zabawy buzi i języka dla każdego smyka.”

zabawy buzi i języka dla każdego smyka


24.06.2020

Zajęcia 24.06

język angielski

1) https://www.youtube.com/watch?v=dUXk8Nc5qQ8 ruch ciała | Piosenka dla dzieci | The Singing Walrus
2) https://www.youtube.com/watch?v=hft6uJQIF4g Jump, Run and Shout! | Action song for kids | The Singing Walrus

Plakat „Kamienie milowe rozwoju mowy dziecka od 0 do 6 roku życia.”

kamienie milowe rozwoju mowy dziecka


23.06.2020

Zajęcia 23.06.2020

laurka dla taty

dla taty

tata na medal

Gra planszowa.Pomoc w wywołaniu prawidłowej wibracji głoski „r.”

gra-planszowa-2


22.06.2020

Zajęcia 22.06

Religia

22-26.06.

gimnastyka artykulacyjna z myszkami


19.06.2020

Zajęcia Tygryski 19.06.2020

karty_pracy_lato

Karty-rymowanki ćwiczenia artykulacyjne.

gimnastyka języka

gimnastyka-języka-2


18.06.2020

Zajęcia Tygryski 18.06.2020

Mandala1

Mandala 2

Mandala 3

Mandala 4

Mandala 5

Mandala 6

Mandala 7

Plakat dotyczący jąkania.

jąkanie


17.06.2020

Zajęcia Tygryski 17.06.2020

Plakat „Chcę, aby moje dziecko poprawnie mówiło głoskę „r.”

głoska r


16.06.2020

Zajęcia Tygryski 16.06.2020

Przesyłam link do filmu, który prezentuje ćwiczenia, które należy wykonywać, by wywołać głoskę “r”
https://youtu.be/KRout5ZqCYYn


15.06.2020

Zajęcia Tygryski 15.06.2020

Religia

15-19.06.

ćwiczenia artykulacyjne-smerfy


12.06.2020

Zajęcia 12.06

Ćwiczenia czubka języka.
Karty do gry w memory. Należy przygotować pary takich samych kart przedstawiających ufoludki. Zakrywamy wszystkie karty, jedna osoba odwraca wybraną kartę, powtarza tekst ufoludka, następnie odkrywa druga kartę i powtarza zapisane sylaby. Gdy karty są inne zakrywamy je i druga osoba odkrywa kartoniki, postępuje analogicznie. Gdy karty są takie same gracz zabiera parę i odkłada.

karty-do-gry-R-cw-przygotowawcze-UFO


10.06.2020

Zajęcia 10.06

Utrwalenie głoski „rz” w wyrazach, ćwiczenie spostrzegawczości.
„Czego brakuje” dziecko porównuje dwa rzędy obrazków, nazywa je, po czym określa, który obrazek nie występuje dwa razy.

czego_brakuje


09.06.2020

Zajęcia 09.06

Utrwalenie głoski „r” w mowie narracyjnej.
„Bajka logopedyczna o tym, jak Bronka i Krysia uratowały Królestwo Kolorowe.”
Dorosły czyta dziecku tekst bajki, następnie dziecko opowiada zdarzenia, które zapamiętało.

Bajka utrwalenie głoski r

Materiały do pracy zdalnej z języka angielskiego :

Starszaki:

08.06.2020

Zajęcia 08.06

Gra planszowa „Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego.”

gra planszowa ćwiczenia artykulacyjne

Religia

(5,6 latki) 8-12. 06.


05.06.2020

zajęcia 05.06

Gra -utrwalenie głoski “r”

angry birds utrwalenie głoski r


04.06.2020

Zajęcia 04.06

Gra logopedyczna utrwalenie głoski “rz” w wyrazach i związkach wyrazowych.

gra głoska rz


03.06.2020

Zajęcia 03.06

plakat
Jak zmotywować dziecko do ćwiczeń logopedycznych.

plakat motywacja do ćwiczeń


02.06.2020

zajęcia 02.06

Gra logopedyczna, przygotowująca czubek języka do wibracji.

głoska r ćwiczenia gra


01.06.2020

Zajęcia 01.06

Ćwiczenia przygotowujące do wywołania głoski
„r”
Film YouTube
https://youtu.be/Ds-Mz1gMfu4

Religia

01-05.06.


29.05.2020

Zajęcia 29.05.

Bajeczki logopedyczne o Misiu.


28.05.2020

Zajęcia 28.05

teczowa-rubinka-znajdz-daisy

Logopedia w kuchni. Praktyczne pomysły jak zorganizować w domu atrakcyjne dla dzieci ćwiczenia oddechowe i słuchowe.

Logopedia w kuchni


27.05.2020

Zajęcia 27.05

Ćwiczenia słuchowe, rozpoznawanie odgłosów wydawanych przez instrumenty.
Zgadnij, co to za dźwięk.
Jazzowianki.
https://youtu.be/QazLc_9fNIQ

język angielski

1) https://www.youtube.com/watch?v=eb53_Kdc1XI Toy Song – Educational Children Song – Learning English for Kids
2) https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew How’s The Weather? | Super Simple Songs

 

26.05.2020

Zajęcia 26.05

Ćwiczenia artykulacyjne i oddechowe z wykorzystaniem obrazków.

ćwiczenia-jezyka-w-obrazkach


25.05.2020

Zajęcia 25.05

ukladanki obrazki

Ćwiczenia artykulacyjne, oddechowe, utrwalenie głosek sz, rz, cz, dż.
Film YouTube
https://youtu.be/bCJgqnAWyxI


22.05.2020

Zajęcia 22.05

ćwiczenia głoska cz

Religia

(5,6 latki) 25-29.05.


21.05.2020

Zajęcia 21.05

Utrwalenie głoski „ż”, ćwiczenie analizy głoskowej.
Kolorowanie obrazków w których nazwach zawarta jest głoska „ż”

utrwalenie głoski ż


20.05.2020

Zajęcia 20.05

utrwalenie głoski sz w wyrazach


19.05.2020

Zajęcia 19

RODZINA – PLANSZE

Jak wywołać głoskę r ćwiczenia

język angielski

2) https://youtu.be/666UZRBO5q8 My teddy bear
—————————————————————————————————————————
18.05.2020

Zajęcia 18.05

ĆWICZENIA PANA JĘZORKA


15.05.2020

Zajęcia 15.05

Gra memo

gra utrwalenie głoski c


14.05.2020

Zajęcia 14

Zadanie logiczne dla dzieci ćwiczących prawidłową wymowę głoski sz w zdaniach. Polega na odnalezieniu i dopasowaniu obrazków łączących w sobie elementy zawarte w pionowych i poziomych liniach tabeli. Dodatkowo, zadaniem dziecka, jest wypowiedzenie za każdym razem zdania opisującego wybraną ilustrację.
W zadaniu zostały użyte następujące obrazki: szyszka, kasztan, gruszki, szop, mysz, jeż w wygłosie głoska ż ulega ubezdźwięcznieniu . Wszystkie nazwy zawierają głoskę sz oraz nie zawierają głosek opozycyjnych.
Obrazki z dolnej tabeli należy wyciąć i dopasować do górnej tabeli. Za każdym razem, gdy dziecko kładzie obrazek we właściwym miejscu, musi wypowiedzieć zdanie opisujące go, np.: Mysz ma szyszkę.
Dla utrudnienia jeden z przedmiotów jest w liczbie mnogiej, więc zadanie to również ćwiczenie gramatyczne.
Pozdrawiam

wskazówki do ćwiczeń logopedycznych

tablica_motywacyjna_chlopiec

tablica_motywacyjna_chlop_wklek

tablica_motywacyjna_21

tablica_motywacyjna

łączenie-cech-głoska-sz-domologo.pl_


13.05.2020

Zajęcia 13


12.05.2020

Zajęcia 12

Cykl rozwoju motyla

Cele ćwiczenia:
Wydłużenie fazy wydechowej, różnicowanie fazy wdechowej i wydechowej.
Wzmocnienie mięśnia okrężnego ust.
Dmuchana rękawiczka.
Potrzebne są: cienkie gumowe rękawiczki, plastikowy kubeczek i słomka.
Na rękawiczce dziecko może narysować markerem uśmiechniętą buzię, ulubione zwierzę czy postać z bajki.
Instrukcja jak wykonać pomoc do ćwiczeń i jak ćwiczyć znajduje się na stronie.
https://www.youtube.com/watch?v=IIEAtptbMVU.


11.05.2020

Zajęcia 11

Zakodowane_owady

Ćwiczenia oddechowe, artykulacyjne.
Bajeczka logopedyczna „Przygody Języczka Wędrowniczka.”

Przygody Języczka

Religia

11-15.05.


08.05.2020

Zajęcia 08.05

Różnicowanie głosek s, z

język angielski

2) https://youtu.be/666UZRBO5q8 My teddy bear

słoneczko

kurczaczek


 

07.05.2020

Zajęcia 07

Podróż po Polsce prezentacja (1)

Ustawienie artykulatorów do poprawnej realizacji głosek szeregu syczącego.
Logopedyczna zakładka-instrukcja wymowy głosek syczących.

Logopedyczna-zakładka-instrukcja-wymowy-syczące


06.05.2020

Zajęcia 06

Utrwalenie głoski „r” w wyrazach.
Gra kółko i krzyżyk

Kółko-i-krzyżyk-tr-nagłos


05.05.2020

Zajęcia 05

Krótka bajeczka logopedyczna o kogucie i kurze połączona z ćwiczeniami artykulacyjnymi przygotowującymi do prawidłowej wymowy głoski

Religia

(5,6 latki) 04-08.05.


04.05.2020

Zajęcia 04

Link do gier interaktywnych
https://wordwall.net/pl-pl/community/logopedia
Na podanej stronie można znaleźć gry logopedyczne, utrwalające różne głoski. Gry z ćwiczeniami artykulacyjnymi i oddechowymi.


30.04.2020

Zajęcia 30

Utrwalenie głoski „r” w wyrazach
Gra planszowa-utrwalenie głoski „r”

Gra-planszowa-z-głoską-r


29.04.2020

Zajęcia 29

Ćwiczenia analizy i syntezy głoskowej, utrwalenie głoski „sz”, ćwiczenia percepcji wzrokowej.
Karta pracy „Poszukiwacze głoski sz.” Zadaniem dziecka jest odnalezienie i pokolorowanie wszystkich przedmiotów, których nazwy zawierają głoskę „sz”. Należy również pokolorować wszystkie litery „sz” zapisane na obrazku.

Poszukiwacze głoski sz


28.04.2020

zajęcia 28.04.2020

Ustawienie artykulatorów do poprawnej realizacji głoski „sz”
Realizacja głoski „sz”-rysunek

Realizacja głoski sz (1)


27.04.2020

Zajęcia 27

Religia

(5,6 latki) 27-30.04

Język angielski

Ćwiczenia artykulacyjne
Zabawy artykulacyjne przygotowujące do wywołania głoski r


24.04.2020

Zajęcia 24

Ćwiczenia artykulacyjne.

Słodka gimnastyka buzi i języka


23.04.2020

Zajęcia 23

Sposób artykulacji głoski rz
Jak powstaje głoska rz-rysunek

Jak powstaje głoska rz


22.04.2020

Zajęcia 22

Ćwiczenia analizy słuchowej, utrwalenie głoski „r”
Kolorowanka z głoską „r” karta pracy. Zadaniem dziecka jest znalezienie i pokolorowanie wszystkich obrazków, w których nazwach zawarta jest głoska „r”.

Kolorowanka z głoska r


21.04.2020

Zajęcia 21


20.04.2020

Zajęcia 20

Ćwiczenia artykulacyjne

Gra doskonalenie drobnych ruchów języka w celu wywołania głoski „r”

Gra ćwiczenia czubka języka

Wiosenna gimnastyka buzi i języka

religia

20-24.04.


17.04.2020

Zajęcia 17.04

Religia

(5,6 latki) 15-17.04.


16.04.2020

Zajęcia 16

Ćwiczenia słuchowe, analiza i synteza sylabowa słów
https://youtu.be/wacu2V99LS4

A teraz coś z języka angielskiego

Starszaki:
1) https://www.youtube.com/watch?v=eBVqcTEC3zQ
2) https://www.youtube.com/watch?v=ZanHgPprl-0
color-winter-clothes

15.04.2020

Zajęcia dnia 15

Ćwiczenia artykulacyjne

Literkowa gimnastyka buzi i języka 2 części.

gimnastyka buzi i języka litery cz 1

gimnastyka buzi i języka litery


14.04.2020

Zajęcia 14

Ćwiczenia oddechowe. Utrwalenie głoski „sz.”

Gra-planszowa-z-głoską-SZ-1

nadmuchiwanie-balonow


10.04.2020

na piątek świąteczny


09.04.2020

Zajęcia dnia 09


08.04.2020

Zajęcia 08


07.04.2020

Zajęcia 07


06.04.2020

zajęcia 06.04

ćwiczenia oddechowe
https://youtu.be/Fv1oCvW31hk


03.04.2020

zajęcia piątek 03.04 Tygrysy

Materiały z religii

(5,6 latki) 6-10.04.

Materiały z języka angielskiego

easter-egg-basket

easter-color-by-number-1


 

02.04.2020

zadania na czwartek

 

Ćwiczenia artykulacyjne i oddechowe.

“Żabi Piotruś-karty”

Żabi-Piotruś-karty


 

01.04.2020

Zajęcia dnia 01

A to nasza piosenka o pisankach. Słowa znajdziecie w zakładce- piosenki i wierszyki.

 


 

31.03.2020

zajęcia wtorek Tygrysy

 


 

30.03.2020 r

Propozycja zajęć z religii

(5,6 latki) 30.03.-03.04.

 


 

Wiosenna gimnastyka buzi i języka


 

Zajęcia dn 30. 03.


 

27.03.2020 r

wiosenne kwiaty


 

Przesyłam wam piosenkę o tematyce wiosennej. Z pomocą mamy nauczcie się codziennie jednej zwrotki.
Słowa są na stronie przedszkola w zakładce – “Piosenka i wiersz”. Liczę na koncert pod koniec tygodnia. Pozdrawiam.

 

Posłuchajcie wiersza Bożeny Głodkowskiej Wiosna i moda.(Proszę dorosłych o przeczytanie dziecku).

Pod koniec zimy wiosna wyjęła żurnali stosik,

W co mam się ubrać – dumała, co w tym sezonie się nosi?

Założyć sukienkę w kropki, a może golf no i spodnie?

Co wybrać by być na czasie i nie wyglądać niemodnie?

Torebkę wziąć czy koszyczek, na szyję apaszkę cienką,

Na głowę kapelusz z piórkiem, czy lepiej beret z antenką?

W tym czasie – gdzież ta wiosna? Pytali wszyscy wokół.

Zaspała? Zapomniała? Nie będzie jej w tym roku?

I przyszła w zielonych rajstopach, w powiewnej złocistej sukience

I miała wianej z pierwiosnków, a w ręce trzymała kaczeńce.

Pachniała jak sklep z perfumami – wszak była calutka w kwiatach,

Sypała płatkami jak deszczem – i tak już zostało do lata.

Porozmawiajcie z dorosłym na temat treści wiersza:

Pytania pomocnicze:

– Jaki problem miała wiosna,

– W co postanowiła się ubrać,

– Jak wyglądała.

Wykonajcie ćwiczenie – karta pracy cz. 3 s. 52,53

W wolnej chwili wykonajcie obrazek do wysłuchanego wiersza dowolną techniką. Zróbcie zdjęcie i pochwalcie się innym dzieciom. Życzę dobrej zabawy. Pozdrawiam.(Zdjęcia wysyłajcie przez Messenger).

Ponieważ nie wszyscy rodzice mogli odebrać z przedszkola karty pracy dla dzieci, przesyłam je w formie do wydruku. Pozdrawiam.

Ćwiczenia kp-3 (1)

 

 

Nadeszła wiosna. Moja propozycja na dziś to założenie zielonego ogródka. Poprosić mamę o pomoc. Możecie posiać rzeżuchę, fasolkę w doniczce,cebulę z której wyrośnie szczypior. Życzę wam fajnej zabawy,podzielcie się że mną pomysłami, wysyłajcie zdjęcia. Do zobaczenia. Oto mój zielony ogródek.


 

Siostra zakonna przesyła Wam WIADOMOŚĆ!

Poznajemy moc Jezusa

kolorowanka (3)

23-27.03.

 


 

A teraz coś z języka angielskiego!

One Little Finger-Super Simple Songs

https://youtu.be/eBVqcTEC3zQ

Finger Family-Super Simple Songs

https://youtu.be/mjFcrv

 

 

 

Pozdrawiam
Beata Markiewicz


 

Mieszkańcy łąki

Piosenka do nauki

 


 

Dziś zadania matematyczne: powtarzajcie z rodzicami nazwy cyfr 1 – 5, dni tygodnia, pór roku, miesięcy (na zakładce z wierszem jest tekst wiersza o dniach miesiąca, powtarzajcie go a ułatwi wam zapamiętanie tych nazw). Zwrotki o kolejnych miesiącach będę wstawiać na bieżąco. Przesyłam również kartę pracy z zakresu kodowania – uwielbiacie takie zadania, życzę powodzenia.

Pozdrawiam Małgorzata Cebula

praca zdalna (1)

szlaczki

 

Ćwiczenia logopedyczne z wykorzystaniem produktów spożywczych

Ćwiczenia oddechowe

https://youtu.be/239TTWW9NfI

 

ćwiczenia logopedyczne

https://youtu.be/aHTvf6vs320

https://youtu.be/_6HRqdXA8jQ

https://youtu.be/Lod1r88h61I 

https://youtu.be/z9DFka-vvpA Bajka dla dzieci, które nie mówią głoski „sz”

https://youtu.be/EDraMiZB8GI ćwiczenia głoska „r”

 

Terapia logopedyczna to proces na końcu którego znajduje się etap utrwalenia poprawnej realizacji głoski.

Na stronie www.domologo.pl z lewej strony ekranu  w poszczególnych kategoriach znajdują się ciekawe propozycje  np.gier planszowych, które można wydrukować i wykorzystać, by utrwalić głoski.

Zachęcam do skorzystania z komputerowych gier logopedycznych, które znajdują się na stronie www.mimowa.pl . Korzystanie z nich jest bezpłatne. Z pewnością taka forma ćwiczeń będzie dla dziecka atrakcyjna.

Ćwiczenia artykulacyjne, utrwalenie samogłosek

Film youtube

https://youtu.be/j7uD-vnth0Q

 

Kolejny film
Bajeczka logopedyczna głoska “r”

https://youtu.be/FNcjqIv6AHU

Ćwiczenia
artykulacyjne  (bajeczka logopedyczna) głoska „r”
https://youtu.be/T3-LAPNQ_2Q

 

Zadania opiekuńczo – wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc marzec:

  • Zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi
  • Rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej słów o prostej budowie fonetycznej.
  • Rysowanie rysunków po śladach.
  • Pisanie wzorów literopodobnych po śladach i samodzielnie.
  • Zwracanie uwagi dzieci na nienawiązywanie kontaktów z obcymi osobami.
  • Poznanie zachowania się wybranych zwierząt naszych pól i lasów.
  • Poznanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia.
  • Poznawanie oznak wiosny: nazywanie mieszańców łąki, pierwszych wiosennych kwiatów.
  • Zintegrowanie się dzieci podczas powitania wiosny.

Zadania opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne na styczeń

  • utrwalenie znajomości charakterystycznych zjawisk towarzyszących zimie;
  • uświadomienie dzieciom konieczności dokarmiania ptaków zimą, poznanie sposobów dokarmiania ptaków i zwierząt;
  • wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną poprzez kultywowanie obchodów Dnia Babci i Dnia Dziadka;
  • kształtowanie nawyków bezpiecznej zabawy na śniegu;
  • rozwijanie kreatywności dzieci poprzez podejmowanie działań ruchowych, językowych, plastycznych, muzycznych i teatralnych;

Zadania wychowawczo dydaktyczne na miesiąc grudzień:

  • Wdrażanie do opieki nad zwierzętami, regularne dokarmianie zwierząt i ptaków.
  • Kształtowanie przywiązania do tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia.
  • Poznawanie historii powstania węgla kamiennego, jego właściwości.
  • Poznanie wybranych zwierząt (dinozaury) i roślin występujących w czasach prehistorycznych.
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą, zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w szacie zimowej.

 

Zadania opiekuńczo – wychowawczo – dydaktyczne na listopad

  •   kształtowanie poczucia przynależności narodowej,
  •   poznanie zwyczajów zwierząt hodowanych w domu,
  •   poznanie wiadomości o wybranych urządzeniach elektrycznych pod hasłem „Od łuczywa do żarówki”,
  •   uświadomienie dzieciom ich praw i obowiązków,
  •   zachęcanie dzieci do dbania o czystość, właściwe odżywianie, zdrowy styl życia i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.

Zadania opiekuńczo – wychowawczo – dydaktyczne na październik

  • Poznanie oznak nowej pory roku – jesieni,
  • Zapoznanie ze środowiskami przyrodniczymi :lasem, parkiem, ogrodem, sadem,
  • Zapoznanie z figurami geometrycznymi: kwadratem, prostokątem,
  • Poznanie sposobów przygotowania się zwierząt do zimy,
  • Poznanie właściwości fizycznych gliny i piasku,
  • Poznanie pogody, która jest późną jesienią.

 

Zadania opiekuńczo- wychowawczo -dydaktyczne na wrzesień

  • przydzielenie znaczków indywidualnych i nauka ich rozpoznawania;
  • umiejętne wykonywanie czynności samoobsługowych: ubieranie, mycie się, korzystanie z toalety;
  • przypomnienie umiejętności kulturalnego spożywania posiłków – właściwe posługiwanie się sztućcami i kubkiem;
  • przestrzeganie umów dotyczących korzystania ze wspólnych zabawek;
  • rozumienie, że inni mają takie same potrzeby, jak ja: uczestnictwo w zabawie, korzystanie z zabawek;
  • uczenie się używania zwrotów grzecznościowych – dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam;
  • nabywanie umiejętności kolejnego wypowiadania się podczas rozmów z całą grupą, uczenie się słuchania swoich kolegów;
  • przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i zakazu poruszania się po drogach bez opieki dorosłych;
  • wprowadzenie kolorów sygnalizacji świetlnej i ich znaczenia w ruchu drogowym (czerwony, żółty, zielony);
  • rozpoznawanie i nazywanie najczęściej spotykanych owoców z jesiennych zbiorów, jako źródła witamin;