Zadania wychowawczo – opiekuńcze

Kochane Maluszki!

26.06.2020

26.06

Załącznik 1 Letnia odzież

Załącznik nr 2 Żuczek i żabki

załącznik nr3 zabawa pantomimiczna


25,06,2020

25.06.2020r.

załącznik zwierzęta


24.06.2020

24.06.2020r.

załacznik statki

język angielski

1 ) https://www.youtube.com/watch?v=dUXk8Nc5qQ8 ruch ciała | Piosenka dla dzieci | The Singing Walrus
2) https://www.youtube.com/watch?v=hft6uJQIF4g Jump, Run and Shout! | Action song for kids | The Singing Walrus

23.06.2020

23.06 (2)

załącznik twarz


22.06.2020

22.06.2020r.

załacznik figury

Religia

22-26.06.


19.06.2020

19.06.2020r.

załącznik zagadki


18.06.2020

18.06.2020r.

załączniki historyjka


17.06.2020

17.06.2020r.

załącznik morze


16.06.2020

16.06.2020r.

załącznik owoce lata


15.06.2020

15.06. 2020r.

załacznik wakacje

Religia

15-19.06.


12.06.2020

12.06


10.06.2020

10.06. Maluszki

Załączni1


09.06.2020

09.06.2020r.

załącznik bańki

Materiały do pracy zdalnej z języka angielskiego :
Maluchy:
1 )https://www.youtube.com/watch?v=w_lCi8U49mY Itsy bitsy spider
2) https://www.youtube.com/watch?v=7pMEQsk3c5Y Down in the deep blue sea

08.06.2020

08.06. Maluszki

załącznik

Religia

(3,4,3-5 latki) 8-12. 06.


05.06.2020

05.06.2020r.

załącznik zabawki


04.06.2020

04.06.2020r.

załącznik niegrzeczny chłopiec


03.06.2020

03.06.2020r.

załacznik częsci ciała


02.06.2020

02.06.2020r.

załącznik słonko


01.06.2020

01.06. 2020r.

załacznik dzieci

Religia

01-05.06.


29.05.2020

29. 05.

Załącznik 1


28.05.2020

28.05.2020r.

załącznik figury


27.05.2020

27.05.2020r. (2)

fryzjer załącznik

język angielski

1) https://www.youtube.com/watch?v=efMHLkyb7ho One Potato, Two Potatoes
2)   https://www.youtube.com/watch?v=pZw9veQ76fo Five Little Ducks |

the-weather maluchy


 

26.05.2020

26.05.

Załącznik nr 1


25.05.2020

25.05.2020r.

załącznik zawody


22.05.2020

22.05

załącznik nr 1

Załącznik nr 2

Religia

(3,4,3-5 latki) 25-29.05.


21.05.2020

21.05.2020r.

załącznik bajki


20.05.2020

20.05.2020r.

załacznik zakładki


19.05.2020

19.05.2020r.

załącznik książki (2)

język angielski

1) https://youtu.be/XqZsoesa55w Baby shark dance
2)  https://youtu.be/dDHJW4r3elE Wash your hands song

color-number-butterfly

color-number-fruit


18.05.2020

18.05.2020r.

załącznik labirynt


15.05.2020

15.05.2020r.

załącznik zagadki


14.05.2020

14.05.2020r.

załącznik owady


13.05.2020

13.05.2020r.

załączniki motyl


12.05.2020

12


11.05.2020

11.05.2020r.

załącznik żabka

Religia

11-15.05.


08.05.2020

08

język angielski

kurczaczek

słoneczko

1) https://youtu.be/XqZsoesa55w Baby shark dance
2)  https://youtu.be/dDHJW4r3elE Wash your hands song

07.05.2020

07.05.2020r.

załącznik ślimak


06.05.2020

06.05.2020r.

załącznik łąka


05,05,2020

05.docxMaluszki

załącznik – mieszkańcy łąki

Religia

(3,4,3-5 latki) 04-08.05.


04.05.2020

04.05.2020r.

załącznik motyle


30.04.2020

30.04.2020r.

30

załącznik kura


29.04.2020

29.04.2020r.

załącznik piesek

28.04.2020

28.04 Maluszki

zwierzęta i ich dzieci


27.04.2020

27.04.2020r.

załącznik zwierzęta

Język angielski

Religia

(3,4,3-5 latki) 27-30.04


24.04.2020

24.04 Maluszki


23.04.2020

23.04.2020

23.04. Maluszki

załącznik drzewa


22.04.2020

22.04.2020r. (2)

załącznik – rzeka, latawiec


21.04.2020

21


20.04.2020

20.04 leśne duszki

załącznik zwierzątka

propozycje-zabaw-dzieci-młodsze


17.04.2020

17.04 Maluszki

Religia

(3,4,3-5 latki) 15-17.04.


16.04.2020

16.04.2020r.

Załącznik chory kotek

Coś z języka angielskiego

Maluchy:

15.04.2020

15.04.2020r.

załączniki – sałatka owocowa


14.04.2020

14.O4 GR. I


10.04.2020

Zajęcia muzyczne w przedszkolu


09.04.2020

09.04.2020r.

załącznik pisanki (1)

załącznik


08.04.2020

08.04.2020r.

załącznik mazurki


07.04.2020

Zadanie dla Maluszków wtorek 07.04


06.04.2020

06.04.2020r.

załacznik nr 1 – pisanki


03.04.2020

Materiały z religii

(3,4,3-5 latki) 6-10.04.

Materiały z języka angielskiego

easter-egg-basket

easter-color-by-number-1

 

Zadania dla Maluszków piątek 03. IV


02.04.2020

2 kwiecień

załącznik nr 1 – porównywanie wielkości


01.04.2020

1 kwiecień

załącznik nr 1 – kurczątko


31.03.2020

Marcowa pogoda- zadania dla Maluszków na 31.03

W-MARCU-JAK-W-GARNCU-prezentacja-multimedialna


30.03.2020

Propozycja zajęć z religii

(3,4,3-5 latki) 30.03-03.04.


    Witam w kolejnym tygodniu naszych wspólnych zabaw i zajęć. Dziś proponuję przypomnienie piosenki o naszym wspaniałym gościu zza morza – boćku oraz zabawę dydaktyczną „Pokaż obrazek, o którym mówiłam”.

      Utrwalenie piosenki „Bociek”./ tekst znajdziecie w zakładce Piosenki i wiersze/

  Zabawa dydaktyczna według Z. Bogdanowicz „Pokaż obrazek, o którym mówiłam” – wdrażanie do uważnego słuchania opisu słownego i wiązania go z treścią obrazka. (Proszę rodziców o wycięcie poszczególnych zwierzątek z kart pracy – załącznik nr 2.) Rozkładamy zwierzątka na stoliku i opisujemy go słowami nie podając jego nazwy – zadaniem dziecka jest wskazanie odpowiedniego kartonika.  Załącznik nr 1 – również rozcinamy kartoniki kolorowe i czarne. Zadaniem dzieci jest dopasowanie cieni (czarne obrazki) do odpowiednich sylwet (obrazki kolorowe).

Życzę miłej zabawy.

Pozdrawiam serdecznie moich Kochanych Krasnali.

załącznik nr 1

załązcnik nr 2


Kochane Maluszki i Wy Rodzice

https://www.youtube.com/watch?v=zhvQFI04CX8
Piosenka ,, Ogrodniczka’’(Kwiatki, bratki)

Dziękuję w imieniu koleżanki i swoim za zdjęcia, które oglądałam na stronie naszej grupy.
Zapraszam dzisiaj do zabawy tanecznej przy piosence ,,Jestem sobie ogrodniczka’’. Dzieciaczki potrafią już świetnie poruszać się przy muzyce. Bardzo proszę o nagranie krótkiego  filmiku, jak to robią przy tej lub ich ulubionej piosence. Proszę również zapoznać dzieci z pracą ogrodnika.
To wdzięczny zawód dla tych, którzy lubią pracę w ogrodzie.
Maluszki ze mną sadziły w przedszkolu fasolę i cebulę, pewnie już byłaby duża. Nic nie stoi na przeszkodzie,  by to zrobić w domu i udokumentować zdjęciem.
Bardzo proszę o pomoc rodziców.
Oglądany filmik do piosenki i zamieszczone ilustracje pozwolą dzieciom poznać narzędzia pracy ogrodnika.
Gorąco pozdrawiam.
Ludwika Kruk

Ogrodnik


A teraz coś z języka angielskiego


 

26.03.

26.03.2020 Rodzina bocianów


25.03.2020r.

Ponieważ wiosna już się rozpoczęła i niebawem świat się zazieleni proponujemy zabawę w ogrodnika.

ZABAWA INSPIROWANA WIERSZEM I. SALACH “OGRODNICY”

Dzieci ilustrują za pomocą ruchu czynności, jakie wykonuje ogrodnik.

Idą, idą ogrodnicy tup, tup, tup
Niosą grabki i łopatki.
Hej! Będą spulchniać ziemię,
aby lekko było jej.
Puk, puk, puk łopatką.
Szu, szu, szu grabkami.
Tryśnie woda z koneweczki,
na nasze grządeczki.

 

Hodujemy fasolę:

Co trzeba zrobić:

znaleźć słoik, nałożyć gazę (ja wzięłam opatrunek jałowy), obwiązać wokoło gumką lub sznurkiem, żeby się trzymało i lekko wcisnąć do środka, żeby gaza lekko zamoczyła się w wodzie. Na to położyć ziarenko fasolki.

Kiedy fasolka zaczyna kiełkować

Co trzeba zrobić?

Przez dwa-trzy dni trzeba pilnować, aby nasionko fasoli było lekko zanurzone  w wodzie. Wodę trzeba uzupełniać, bo paruje. Po kilku dniach nasionko pęka i zaczyna rosnąć łodyga. Dopiero potem nasionko się ukorzenia.

Fasolka wyrosła – koniec eksperymentu

Dalsze obserwacje

Przez kilka dni obserwujemy jak łodyga fasoli pnie się do góry, a system korzeni się rozrasta. Eksperyment można zakończyć i fasolkę można posadzić w doniczce z ziemią.

Zachęcam do codziennej obserwacji i omawiania tego co dzieje się z ziarenkiem.


 

Mamy już wiosnę, za oknem świeci wiosenne słonko, a do kraju wracają ptaki, które były w ciepłych krajach. Chcę byście poznały dzisiaj bociana. Proszę, aby rodzice przeczytali Wam opowiadanie o boćku, który wraca z Afryki.
Dla chętnych dzieci jest zagadka i karta pracy do pokolorowania.
Pozdrawiam Was serdecznie i ściskam mocno.
Pani Ludwika.

Opowiadanie Cz. Janczarskiego ,,List od bociana”.


BAKTERIE i WIRUSY – Propozycje do wykorzystania w domach w dniu 23 marca.

Zachęcamy do pobrania i wydrukowania dzieciom książeczki o coronavirusie, której autorką jest psycholog dziecięcy z Kolumbii, p. Manuela Molina Cruz. Pomoże ona w uspokojeniu i opanowaniu strachu spowodowanego tą niecodzienną i trudną emocjonalnie sytuacją.

BAKTERIE i WIRUSY

bajka o wirusie

Eksperyment „Brudne i czyste ręce” Potrzebować będziemy: czyste nieużywane woreczki, krojony pakowany chleb,woda, mydło, żel antywirusowy. Do czystych, nieużywanych woreczków, należy włożyć kromki chleba wyciągnięte z foliowego woreczka. Kolejno będą to: kromka wyciągnięta bez dotykania, np. z użyciem rękawiczek, kromka dotknięta brudnymi rękami, kromka dotknięta po umyciu rąk wodą z mydłem wg zaleceń, kromka dotknięta rękami po użyciu żelu antywirusowego, kromka dotknięta rękami po użyciu sprzętu komputerowego (np. tabletu, czy laptopa). Woreczki należy szczelnie zamknąć, a następnie obserwować rozwój pleśni.

Praca plastyczna „Kolorowe zarazki”

Potrzebować będziemy: kartki z bloku technicznego, kolorowe farby, słomki do picia, pisaki. Na kartce papieru kładziemy krople rozwodnionej farby, dzieci lekko rozdmuchują je po kartce przy użyciu słomki. Po wyschnięciu farby dorysowujemy elementy – oczy, ręce, nogi…

wirusy karta pracy


Może dziś pobudujemy!


Siostra zakonna też do  Was przesyła WIADOMOŚĆ!

Dziękujemy Panu Bogu za wiosnę i piękny świat (1)

kolorowanka

23-27.03.


A teraz coś z języka angielskiego!

What’s Your Favorite Color ?-Super Simple Songs

 https://youtu.be/zxIpA5nF_LY

b)Baby Shark Dance-Super Simple Songs

https://youtu.be/GR2o6k8a


Witam Was serdecznie i przesyłam uściski i serdeczności.
Kto nie chce się nudzić to proponuję zabawę z muzyką w domu oraz wykonanie zadania: Kwiaty chronione
Gorąco pozdrawiam i proszę rodziców o pomoc swoim pociechom.
Pani Ludwika Kruk

Kwiaty chronione – zadanie dla maluszków


ZABAWY Z MUZYKĄ W DOMU

 


Zadania na marzec:

  • Zapoznanie z pracą krawcowej, zwrócenie uwagi na przybory potrzebne jej do pracy, poznanie etapów powstawania ubrania;
  • rozwijanie umiejętności w zakresie uprawy roślin – ukazanie dzieciom możliwości hodowania roślin w okresie zimy;
  • rozumienie potrzeby hodowania niektórych roślin jako niezbędnych dla wyżywienia człowieka;
  • czynny udział dzieci w zaplanowanych czynnościach – sadzenie w skrzynkach nowalijek oraz innych roślin;
  • rozumienie objaśnień nauczyciela stosowanych w toku nabywania różnych umiejętności;
  • prowadzenie ćwiczeń słuchowych i wzrokowych podczas różnego rodzaju aktywności dziecka w ciągu dnia; ćwiczenia ortofoniczne na zgłoskach;
  • zabawy z wizytówkami doskonalące globalne czytanie dziecka; rozpoznawanie napisów umieszczonych w różnych miejscach w sali;
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wiosną, określanie pogody i zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla wiosny;
  • wyjaśnienie przysłowia związanego z pogodą marcową „W marcu jak w garncu”.
  • zapoznanie ze zmianami wiosennymi w świecie zwierząt – powroty ptaków, wylęganie się piskląt z jajek, budzenie się zwierząt z zimowego snu.

 

Zadania wychowawczo- dydaktyczno- opiekuńcze na miesiąc luty:

  • systematyczne dokarmianie ptaków w okresie zimy;
  • rozwijanie mowy oraz wzbogacanie czynnego słownictwa dziecka poprzez swobodne wypowiedzi na temat zmian zachodzących w otoczeniu;
  • utrwalenie zasad bezpiecznego poruszania się podczas spacerów i wycieczek;
  • zachęcanie dzieci do samodzielnego korzystania z toalety, mycia i wycierania rąk;
  • przestrzeganie zasad kulturalnego spożywania posiłków;
  • wdrażanie dzieci do nie przeszkadzania śpiącym kolegom w czasie odpoczynku;
  • przestrzeganie zasad zgodnej i bezpiecznej zabawy;
  • szanowanie i odkładanie zabawek na wyznaczone miejsce;
  • wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych;
  • poznanie warunków życia ludzi i zwierząt dalekiej północy;
  • poznanie wyglądu i wyposażenia przedszkolnej kuchni;
  • poznanie pracy pań kucharek;
  • wdrażanie do spożywania zdrowych produktów;
  • poznanie sylwetki wielkiego polskiego astronoma Mikołaja Kopernika;
  • rozwijanie zainteresowań konstrukcyjnych poprzez zabawy klockami;
  • zapoznanie z wagą i sensem ważenia;

 

Zadania wychowawcze na styczeń

  • poznawanie wybranych zwierząt żyjących w naturalnym środowisku: ptaki – gil, sikorka, wróbel, wrona  –  wygląd, sposób życia, poruszania się, odżywiania, zwyczaje, potrzeba dokarmiania w czasie zimy;
  • budzenie zainteresowania życiem ptaków – kształtowanie przyjaznego odnoszenia się do zwierząt;
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą i wiązanie tych zjawisk z aktualną porą roku: brak roślinności, opady śniegu lub deszczu ze śniegiem, słuchanie ciszy, zmiana pogody, temperatury;
  • obserwowanie zjawisk  – topnienie śniegu, lodu i sopli lodowych, padającego śniegu – płatków śniegu; eksperymentowanie ze śniegiem;
  • rozwijanie mowy oraz wzbogacanie czynnego słownictwa dziecka poprzez swobodne wypowiedzi na temat zimy i jej zjawisk;
  • utrwalenie zasad bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym w czasie spacerów i wycieczek oraz bezpieczeństwa w czasie zabaw na śniegu;
  • wspólne przygotowanie uroczystości związanej z Dniem Babci i Dziadka – program artystyczny, wręczenie prezentów i zaproszenie na poczęstunek;
  • uczenie dzieci czerpania radości ze sprawiania innym niespodzianek; nabywanie umiejętności okazywania szacunku, wdzięczności osobom starszym;

Zadania dydaktyczno – wychowawcze na listopad :

    • poznawanie zwierząt żyjących w naturalnym środowisku – jeż; nazwa, wygląd, sposób poruszania się i odżywiania;

    • rozwijanie logicznego myślenia podczas rozwiązywania różnorodnych  zadań, poleceń,  zagadek umysłowych;

    • przygotowanie do porównywania liczebności zbiorów,; określenia – dużo, mało;

    • wdrażanie do samodzielności w różnych sytuacjach pobytu w przedszkolu (rozbieranie i ubieranie się, spożywanie posiłków,  korzystanie z toalety).

    • rozumienie potrzeby właściwego ubioru i zachowania się w różnych porach roku, by uniknąć chorób;

    • poznanie charakterystycznych cech późnej jesieni – rozwijanie umiejętności określania zjawisk atmosferycznych i pogody;

    • przyzwyczajanie dzieci do odbierania świata wszystkimi zmysłami;

Zadania dydaktyczno – wychowawcze na październik

  • Poznawanie zmian w otoczeniu przyrodniczym w związku z aktualną porą roku. Stworzenie możliwości do wyzwolenia wszechstronnej ekspresji.
  • Nabywanie umiejętności formowania swobodnych wypowiedzi, rozwijanie słownictwa.
  • Zapoznanie z popularnymi gatunkami roślin i zwierząt występujących w parku i w lesie.
  • Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania drzew owocowych oraz owoców i warzyw.
  • Poznawanie zwierząt domowych oraz sposobów opieki nad nimi,

 

Zadania dydaktyczno- wychowawcze na wrzesień

  • zapoznanie dzieci z rozkładem pomieszczeń – salą zabaw, łazienką, szatnią – omówienie zasad poruszania się po nich;
  • przydzielenie znaczków indywidualnych i  nauka ich rozpoznawania;
  • opanowanie umiejętności samodzielnego korzystania z toalety, mycia i wycierania rąk, szczotkowania zębów;
  • przyzwyczajanie do umiejętnego i kulturalnego spożywania posiłków – właściwe posługiwanie się sztućcami i kubkiem;
  • w czasie odpoczynku nie przeszkadzanie śpiącym kolegom – słuchanie bajek i opowiadań nauczycielki, usypianie z przytulanką;
  • zapoznanie z zasadami zgodnej i bezpiecznej zabawy, szanowanie zabawek i odkładanie ich na wyznaczone miejsce;
  • uczenie się używania zwrotów grzecznościowych – dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam;
  • zdobywanie doświadczeń sprzyjających kształtowaniu świadomości schematu własnego ciała;
  • nawiązanie serdecznego, bliskiego kontaktu z nauczycielka, nabywanie umiejętności wyrażania słowami własnych potrzeb, myśli, odczuć;
  • przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i zakazu poruszania się po drogach bez opieki dorosłych;
  • wprowadzenie kolorów sygnalizacji świetlnej i ich znaczenia w ruchu drogowym (czerwony, zielony);