BIP ePUAP
LOGO

MIĘDZYNARODOWY PROJEKT EDUKACYJNY- KOLOROWE UCZUCIA GUCIA

 

Międzynarodowy Projekt Edukacyjny pt. „KOLOROWE UCZUCIA GUCIA”

Podstawowym założeniem projektu jest rozwój świadomości własnych emocji, umiejętności  radzenia  sobie z  nimi, a  także  zdolności  dostrzegania  emocji u innych, które przyczyniają się do rozwijania pozytywnych relacji  społecznych, a także wpływają na jakość życia.

W ramach realizacji projektu dzieci będą wprowadzane w świat emocji w sposób spójny, z podziałem na dwie części: edukację czytelniczą w oparciu  o serię książek “Uczucia Gucia” i „Przygody Gucia” oraz metody relaksacyjne.

CEL GŁÓWNY PROJEKTU:

  • propagowanie czytelnictwa wśród dzieci;
  • zwiększenie świadomości dzieci na temat emocji;
  • wspieranie rozwoju społeczno – emocjonalnego.

Projekt powstał w oparciu o aktualne Podstawy Programowe oraz podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2025/2026:

pkt. 3. Promocja zdrowego trybu życia w szkole – kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych. Wspieranie aktywności fizycznej uczniów.

pkt 4. Profilaktyka przemocy rówieśniczej. Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży, wsparcie w kryzysach psychicznych.

pkt 8. Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia poprzez promowanie oceniania kształtującego i metod aktywizujących w dydaktyce.

 

Kolorowe Uczucia Gucia w NASZYM PRZEDSZKOLU – Gucio uczy się przegrywać

W ramach Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Kolorowe Uczucia Gucia” w grupie Smerfy i Mądre Sowy odbyły się wyjątkowe zajęcia z udziałem pani psycholog oraz niezwykłego gościa – jednorożca Gucia. Tematem spotkania były przygody małego jednorożca pt. „Gucio uczy się przegrywać”. Podczas zajęć dzieci rozwijały ważne kompetencje emocjonalno-społeczne: uczyły się radzić sobie z porażką, rozwijały empatię, współpracę w grupie, a także kształtowały postawę fair play. Wspólna zabawa była okazją do doświadczania i nazywania emocji związanych z wygraną, przegraną oraz samą zabawą.

Dzięki Guciowi i wsparciu pani psycholog dzieci przekonały się, że przegrywanie nie musi być przykre – może być cenną lekcją i okazją do nauki. Spotkanie przebiegło w ciepłej, pełnej zrozumienia atmosferze, a przedszkolaki pokazały, że potrafią świetnie bawić się razem – niezależnie od wyniku.